mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

Update!

Kategori: Allmänt

Har inte haft tillgång till internet på min dator på hur länge som helst så nu ska jag försöka blogga från mobilen! Det är regnperioden som för med sig en del problem, bla. ständiga strömavbrott och no internet.Tanga gick asbra, vi dog alltså inte! Det tog dock tre dagar för oss att få våra visum, inte bara att gå in och få en stämpel och sen gå som de sa till oss alltså. Så skönt att få lite minisemester med sol, bad och god mat! Nu är det iof bara typ 10 dagar kvar tills vi drar ut på äventyr! Såååå taggad på det!

Nu är det bara 1 vecka kvar på praktiken. Lite blandade känslor om den saken. Ska bli askul att åka på safari och till Zanzibar men det innebär också att vi måste lämna alla fina barn och tjejerna som jobbar där. Och lämna Lushoto för den delen! Herregud! Kommer vara hemma i Sverige igen om 25 dagar, galet!

Föresten, glad första advent på er! Hoppas ni har det bra hemma i julmyset! Här kan jag säga att det är noll julkänsla. Vi strosar runt i våra klänningar och äter mango här. Nu väntar vi på att baren ska öppna så vi kan fira första advent lite!
Kram på er!

Kommentarer

  • Malin säger:

    Trevlig advent där nere i värmen, du har fått ny julstjärna i ditt fönster :-) kraam så länge

    2013-12-01 | 21:29:02
  • Susanne säger:

    Glad advent! I fredags snöade det här. Idag är det -5 och lite rimfrost, ingen snö kvar.

    2013-12-02 | 11:13:24

Kommentera inlägget här: