mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

Tvätt och flätor

Kategori: Allmänt

Kom just ner från vår "tvättstuga". Har inte tvättat sedan Bagamoyo så nu var det behövligt! ovanför våra hus har vi som en ställning där det finns massvis med kranar där man kan stå och tvätta. Skulle dock bli mycket lättare om jag hade ett rinnande tvättmedel och inte Y3 pulver... men det får bli som det blir. Man blir ändå inte helt ren här, så är det, ständigt lite skitig. As mys! haha
 
Igår var jag nere i Lushan och flätade mitt hår. Vi hade bestämt tid kl 9, så vi gick från universitetet vid 07.30, men som förväntat här i Afrika kom hon kl 10. Men jag och Hanna hittade en bra bänk i närheten och vi satt och pratade med massa folk som gick förbi. Det var väldigt trevligt det med. Att fläta håret tog dryga 5 timmar. Det gjorde inte speciellt ont, det ända var att man fick super ont i rumpan, ryggen och nacken av att sitta på golvet i över 5 timmar. Men det överlevde jag. Efter gick jag och Hanna och åt en sen lunch på ett hotell som heter Tumaini och åt löksoppa och chapati, det var suuuuper gott!
 
 
 
 

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Mathilda ¨såååå fin och söt du är. Du passar så bra i den frisyren och så lätt att hålla ordning på håret. Ja vilken skillnad att tvätta era kläder där än att stoppa dom ner i tvättmaskinen som vi gör. Så kul att se bilderna på dig. Du ÄR sååå jättefin. Kramis,

    2013-10-08 | 15:10:03
  • Din mamma säger:

    Åhh så fint gumman, vackrare än någonsin:-) Tvätta på hej och hå!! Kraam

    2013-10-08 | 16:55:00
  • Susanne säger:

    Vad fin du är! Jättefina flätor.

    2013-10-09 | 13:24:03

Kommentera inlägget här: