mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

.

Kategori: Allmänt

Ikväll är det en såndär jobbig kväll. Tänker på Monika och alla barnen, gud, jag hoppas verkligen de har det bra.
 
dagen vi lämnade barnhemmet höll jag mig på vårt rum så mycket som möjligt. Jag ville inte ens tänka på det. Ville bara att det skulle va över. Jag ville inte va med om det ögonblicket som var det sista, det som var hej då. Jag hade nästan bestämt mig för att strunta i att säga hej då till Monika, vår bästa vän, som vi dansade loss med när vi lagade mat, som lärt oss allt hon kunde, som är så banbrytande vacker med sin långa slanka kropp och synliga kindben. Ändå så stod hon där i dörr öppningen. Inte ett ord sades, vi bara höll om varandra i en lång stund. Kramade henne så hårt, som att om jag kramade henne tillräckligt hårt så kanske hon inte skulle försvinna. Ville inte släppa.
Efter en stund som kändes som 10 sekunder släppte hon och sprang därifrån utan att ens vända sig om. Inte ett ord sades. För jag ville verkligen inte uttala ordet på mina läppar, Kwaheri-hejdå.   
 
 
 

Kommentarer

  • NicoleTow säger:

    AllExpress Endless coupons, discounts, promotions and flash deals. Competitive Prices On More Than 100 Million Items. Check Out All Deals on AllExpress. 24*7 Customer care. Buyer's Protection. Free Shipping Worldwide. Secure Payment Method.


    The best products. Goods for fishing .always
    per day. Child care .constantly
    per day. Female purses .to order
    very fast. Run .to order
    The best products. Sport and entertainments . to anywhere in the world




    @a

    2021-06-15 | 08:31:26
  • Michaeljes säger:

    I have been dreaming about lately. The type of knowledge here on the blog is truely great and needed and will assist my friends and I in our studies all the time. It shows that everyone has a significant amount of expertise about this and this page and other categories and types of info like wise show it. I'm not typically on the internet during the day although when I get an opportunity I am usually avidly hunting for this sort of information and others similarly having to do with it. When you get a chance, take a look at my website: webuyhhomes com near me in Jonesboro Georgia 30238

    2022-07-23 | 23:01:59

Kommentera inlägget här: