mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

3 Veckor i Tanzania idag.

Kategori: Allmänt

God morgon!
idag är det söndag, vilket innebär att jag skulle behöva hinna med att duscha, tvätta plugga städa vårt rum och andra nödvändiga saker, men har inte alls lust med det.. så sitter i datasalen istället. Faktum är att vi idag kanske ska och hälsa på i en Masaiby men det är fortfarande väldigt oklart, eftersom att afrikanernas förmåga att planera och passa tider inte är på topp. Vi får helt enkelt vänta och se om någon dyker upp för att hämta oss under dagen. Spännande!
Igår kväll skypade jag och Hanna med våra kära föräldrar som åt middag ihop.. Dom var tillochmed så snälla att de suktade oss med ost kuber och champagne i camen, skyrre! Vi kunde inte precis ge igen genom att säga att vi åt bönor och ris till middag.. Dock har vi det lite party här, för i fredags gick vi och drack öl på vårt ölställe. Dock kunde inte jag dricka nån öl eftersom jag då gick på antibiotika, så jag fick titta på när de andra drack öl. Vi fick också reda på att det är disco nere i Lushoto på fredagar och söndagar, så vem vet, vi kanske drar ner dit någon helg.
 
Och gissa vad, imorgon ska jag äntligen få fläta mitt hår! Eftersom att det tar så läng tid sa vår lärare att jag och hanna kan få ledigt från skolan. Nice! Undra om man kan köra den hemma i Sverige också? Så imorgon ska jag försöka få några bilder som jag kan lägga upp här så ni ser hur jag ser ut. Hanna gjorde sina igår, och tro det eller ej, men Kajsa rakade av sitt hår. Så impad att hon vågar säger jag! Jag sydde också upp en klänning som ska vara klar på tisdag, så vi får väl se om den blir fin. Lite tveksam till det faktiskt. Den kosta dock bara 25.000, vilket är ca 100 kr för både tyg och uppsyning. Så det är inte hel värden om den bli ful som stryk. haha!
 
Har dock typ inga nya bilder.. så snor en från Facebook.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Birgitta Wiklund säger:

    Hej Matilda!

    Fick tips av Solveig att jag kan läsa din blogg. Det är så roligt att läsa om allt du är med om! Vilka äventyr du är med om, och så duktig du är som klarar dig så bra. Det ska bli roligt att se din nya frisyr i morgon. Jag tror att du blir jättefin. Skönt att du känner dig bra igen.
    Kram och kära hälsningar från Birgitta

    2013-10-06 | 18:03:39
  • Malin Backman säger:

    Lycka till med flätningen i morgon my African girl:-) robban o pappa har bokat hotell i NYC till er, väster om central park, dubbelrum, egen toa, ca 2800 kr/var totalt för 7 nätter. Verkar jätte bra ! Ta kort på " fläterskorna" och dig puss o kram

    2013-10-06 | 20:29:38
  • Mormor säger:

    Så spännande att få se din nya frisyr imorgon.,. Du må tro jag kämpar med min iPhone. Går så där. Kram, kram och lycka till.

    2013-10-06 | 22:13:30

Kommentera inlägget här: