mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

Update

Kategori: Allmänt

Hej!
Internet har inte velat fungera någonstans i denna stad under veckan. Men nu så!
I måndags gick vi till Irente farm och åt en god lunch och promenerade vidare upp till Irente View Point där vi tog en öl och satt och njöt av utsikten och livet. Det är sånna stunder som gör att jag inte vill lämna detta land. Resten av veckan har varit en smula jobbigare. Vi vill hellre dö än att äta ugali eller makande en gång till ungefär. Vi längtar hem och vi har varit på allmänt dåligt humör. Men det kommer nog bli bättre snart, det går ju lite i svackor. 
 
Men nästa vecka drar vi till Tanga igen, eftersom vi måste förnya våra visum. Och vi ska åka helt ensamma för första gången, lite läskigt, men det ska nog gå bra ändå. Vi tänkte stanna tills torsdag eller fredag. Passa på att ta en liten semester så vi kan få i oss lite vitaminer, mineraler, proteiner.. Ja, allt som inte är kolhydrater helt enkelt. Ska bli skönt!  
 
Nu börjar det tiden rinna iväg märker vi. Vi har varit här i hela 9 veckor, mer än två månader och det är bara 6 veckor kvar tills vi är hemma i Sverige igen. Och endast 3 veckor kvar tills vi drar iväg på safari och Zanzibar. Tror vi kommer vara hemma innan jag ens hinner blinka. 
På lördag blir det födelsedagskalas för Andrea som fyller år och de som praktiserar på Bomboli kommer till Lushoto, så det ska bli kul att se dom igen!
 
På Irente View Point!
 
Låt mig presentera makande! Detta är nog det äckligaste jag smakat, nästan! Men små krossade hela fiskar tar nog hem priset.
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Mormor säger:

    En sak är säler jag vill inte byta maten med dig. Du skall få något riktigt gott när du kommer hem. Du får önska vad du vill, KRAM

    2013-11-14 | 15:15:31
  • Susanne säger:

    Ät mycket i Tanga! Lycka till med resan dit.

    2013-11-18 | 10:21:12

Kommentera inlägget här: