mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

Aug. 20, 2013

Kategori: Allmänt

Hej!
Första som Växjö har att erbjuda är magkatarr, feber och halsont. MEN, det stoppar inte mig.
Vi hade vår första Swahili lektion idag, och det känns verkligen som den där första engelska lektionen i lågstadiet. Alltså lära sig alla frukter, siffror och presentera sig. Men än så länge är det super kul! Vi har faktiskt gjort ngt sjukt smart, vi har satt upp lappar på massa saker i huset och skrivit vad de heter på Swahili, tex. Toalett, så måste man säga ordet innan man går in på toan.haha

På kvällen hade vi grillkväll vid vattnet, super mys! ( förutom att en tjej tappade sin telefon i vattnet..) nu sitter vi och spelar TP(a la Swahili) men ska dra mig in på mitt rum och knarka lite Alvedon och sova bort min feber!
God natt på er!

Kommentarer

  • Farmor säger:

    Tråkigt att du har blivit sjuk! Var rädd om dig. Smart av er att skriva lapparna!! Kram

    2013-08-21 | 09:53:25
  • Solveig Åstrom säger:

    Ser ut som ni har jättetrevligt. Krya på dig. Kram. Mormor

    2013-08-21 | 17:35:37

Kommentera inlägget här: