mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

En ny värld!

Kategori: Allmänt

Det känns som att jag har blivit inkastad i en helt ny värld. Vi har fått förklarat för oss att klockan inte räknas som i Sverige. I Tanzania börjar man räkna tiden varje dygn då solen går upp, alltså klockan 6. Så när klockan är 7 på morgonen för oss säger de att den är 1 på morgonen för dom eftersom då har solen varit uppe i 1 timme. Eller när vi säger att klockan är 12 säger de att klockan 6. Jag är nästan liiite i chock, hur visste jag inte detta? Men det är inte en så stor grej med klockan i Tanzania, de brukar kolla på solen för att se vad tiden är och hetsen om att komma i tid är inte alls som i Sverige.

Vår skoldag är slut för idag och nu är det heelg! Detta innebär att jag och hanna ska åka iväg till hennes landställe i Ronneby, vi ska dricka vin och äta kebab. Nu ska vi kolla på simon som dansar (ser typ ut som när jag dansade när jag var 12 framför spegeln) askul!

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Ha en riktigt trevlig helg till er båda. Kram. Mormor

    2013-08-31 | 12:47:06

Kommentera inlägget här: