mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

God natt!

Kategori: Allmänt

Gokväll!
Efter mötet drog vi på oss löpar dojjorna och gick till Ica för lite inhandling av mat, vi får en del av målen av skolan men under vardagar måste vi laga middag själv och helger även frukost. Så jag handlade bla. Gröt, nudlar, keso och avokado, mjukost, knäckebröd, ja lite smått och gott! Det är drygt 3 km dit så perfekt att få lite gratis motion( dock dör händerna påvägen hem med tunga kassar). Under kvällen har vi suttit och pratat och snackat lite Swahili, haha. Så första dagen är nu över och jag ska försöka få lite sömn. Frukost imorron är vid 7.30-8.00, nice!
God natt och kramar!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: