mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

Habari gani?

Kategori: Allmänt

Hamjambo!
Idag har vi haft finbesök, det är nämligen tjej från förra årets kurs här idag. Så hon har berättat om allt och givit oss massvis av tips, medan vi har bombat henne med frågor! Asbra!

Vi har också fått våra brev iväg skickade så vi kan få våra visum, så det är skönt att ha det gjort! Nu är det bara att hoppas att allt går som det ska, det kan nämligen lätt bli krångel när det gäller detta.

Jag mår föresten mkt bättre idag, febern är för det mesta borta, men nu har halsontet tagit över, det är dock bättre än feber. Vi har också bestämt att vi ska ut och parta på lördag, se vad Växjö har att erbjuda lixom! Haha

Vi fick reda på en super rolig nyhet idag också, vi har blivit inbjudna till ett bröllop nere i Tanzania. Det är inte vilket bröllop som helst, utan Annette, skolans rektors son. Vi har också fått en förfrågan om vi vill sjunga "en vänlig grönska" på bröllopet. Annette är nämligen uppvuxen med en svensk mamma, så det ska bli jätte spännande. Inte för att jag kan sjunga, men det bryr sig nog ingen om. Så nu återstår bara en fråga, vad ska jag ha på mig?..

Under kvällen har vi mest pratat och skrattat. Har även hunnit med att plugga och pratat med min fina bror. OCH även, städat mitt rum!! Och jag har inte ens vart här i en vecka, nu är ni väl stolta mamma och pappa? Haha
God natt på er!! :)

Kommentarer

  • Solveig Åstrom säger:

    Så kul ni verkar ha det. Vilken upplevelse att få vara med om ett bröllop där. Du måste ha på dig något urtjusigt.
    Kram Mormor

    2013-08-23 | 11:02:08
  • Malin säger:

    Alltid stolt 💋 pussssss

    2013-08-23 | 23:07:46
  • Maj-Lis Backman säger:

    Hoppas det går bra med ditt Visum! Kram

    2013-08-26 | 15:06:07

Kommentera inlägget här: