mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

Hujambo!

Kategori: Allmänt

Hej!
Idag har jag inte gjort så mkt, de andra va på utflykt för att upptäcka Småland men jag stannade hemma och kurerade mig ist. När rektorn fick höra att jag var sjuk skickade han hit skolsköterskan på "hembesök" med Alvedon, halstabletter m.m. Det var minsann första gången jag var med om det!
Nu på kvällen har vi kollat på film, out of Africa, super bra film faktiskt! Och Ida hade bakat supergoda muffins, muums!
Nu blire sängen, sov så gott!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: