mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

Hakuna matata! - Inga bekymmer!

Kategori: Allmänt

Hejsan!
Vårt internet har legat nere sedan igår eftermiddag så jag är inte död eller något. Vi har dock haft lite abstinens.. Kan ju iof vara bra att vänja av sig inför Tanzania kanske.

Vi har just kommit hem från en liten utflykt med skolans minibuss. Vi åkte in till Växjö och åt middag vid vattnet och badade!
Tidigare idag har vi övat på låten vi ska sjunga på bröllopet. Vi ska vara super avancerade med massa stämmor och grejer, Kajsa är nämligen asbra på sånt så hon styr upp det där! Men det bästa idag måste varit själva bussresan, 8 brudar i en buss och jävligt bra musik kan ju inte bli nått annat än kul!

Hade möte med Susanne (en lärare) idag, vi pratade om mitt projektarbete. Funderar på att använda utdrag från min dagbok jag ska skriva i Tanzania och här, eller också göra en Scrapbook av alla bilder och sånt från resan! Får suga lite på den karamellen. Nu tänkte vi kolla på Nyckeln till Frihet.
Kramis

Kommentarer


Kommentera inlägget här: