mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

Helgen är här!

Kategori: Allmänt

Tjena!
Nu är det heeelg, woop woop! Det firades med att vi hyrde skolans kanoter och gav oss ut på en tur på dryga 2 timmar, det var jätte mysigt, vi paddlade i små kanaler med massa näckrosor och under låga broar. Vi stannade även vid en liten ö och badade! Efter det samlades vi i det stora köket och lagade egen pizza och hade fredagsmys med två filmer. Måste säga att vi har det så roligt och hela klassen är så underbar, det känns som vi känt varandra i evigheter fast vi inte varit här i en vecka ens, så Tanzania kommer nog gå som smort!

Imorgon är det lördag vilket innebär att vi ska in till storstan aka. Växjö. Vi ska äta middag och sedan ut och daaansa. Men nu är jag sjukligt trött, god natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: