mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

Jumapili - Söndag

Kategori: Allmänt

Hejhej!

Vi var precis och åt lunch, måste påpeka att maten här är suveränt god här, dom lagar allt från grunden med kravmärkta och närodlade råvaror. Inte precis som skolmaten man är van vid.

Igår hade vi en skitkul kväll inne i Växjö! Vi åkte in redan vid 16 eftersom det var den sista bussen in till Växjö.... Men vi käkade middag på en restaurang i samma stuk som typ O'learys och drack drinkar. Sedan gick vi till en pub som heter Deluxe och fortsatte prata och dricka, kvällen avslutade vi på en nattklubb vid namn LL, där fick vi en goodiebag med till min lycka min favorit hair dust och en VS hudkräm. Mycket skratt och härligheter, en dunderkväll helt enkelt! Idag har vi legat i solen och chillat och nu är det dags för lite plugg!

Kommentarer

  • Solveig Åstrom säger:

    Hej. Det är så spånnande att kunna höra från dig varje dag. Blir så glad att läsa att du har så jättekul och så trevliga kompisar.
    Kram från mormor.

    2013-08-25 | 14:38:57
  • Farmor säger:

    Hej! Tänk vad 1 vecka går fort och det är roligt när du tycker att det är bra. Hoppas du får vara frisk nu! Vi har campat hela helgen vid Kamlungeforsen, strålande sol, fiske avkoppling. Skönt! Kramar..

    2013-08-26 | 11:12:15

Kommentera inlägget här: