mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

Vilken dag

Kategori: Allmänt

Hej!
Fy vilken dag det har varit idag! Vi har haft en föreläsare, han heter Peder och är 77 år och har bott i Afrika i 20 år. Han berättade om hela hans liv, gud vilket liv han haft. Han talade om allt från att han bevittnat mord mitt på gatan men ingen gjorde något eller brydde sig, hur de flesta flickor i skolor han jobbat på har blivit våldtagna och att de hade tur om det bara skett en gång, hur han brottades med känslan av att inte känna att han hörde hemma någonstans, hans frus död, hans relation till hans söner och självmords och mordplaner. Det slutade med att alla runt bordet satt med tårarna rinnandes, inklusive Peder själv. Hans historia gjorde oss alla helt matta och massvis med frågor och tankar tog över våra huvuden. Det som är så skönt är att vi har varandra vi kan prata med, ventilera våra huvuden och bearbeta allt vi lär oss och allt vi får ,och kommer få, uppleva.

Nog med det tunga. Vi hade idrott idag, superkul, vi paddlade kanot och pw/joggade. Och gissa vad!? Mitt visum har kommit, och det är beviljat woop woop! Jag kommer nu in i landet, yeah! Ett steg närmare Tanzania! Men nu ska jag döda harskranken i mitt rum och sedan sova som en stock! God natt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: