mathildatanzania.blogg.se

I Augusti 2013 ska jag packa mina väskor och flytta till Tanzania och vid min sida kommer jag ha en av mina bästa vänner, Hanna. Där kommer jag plugga Swahili och praktisera på ett barnhem. På denna blogg kommer du följa mig och mitt nya liv i bergen i Tanzania, från dag 1 ända in i slutet!

Mambo? - Läget?

Kategori: Allmänt

Sitter och myser på min nya favoritplats, vilket är utanför vårat rum då man ser ut över hela berget och universitetet,  och äter passionsfrukt. Idag har vi åkt ner till Lushoto Town (Universitetet ligger lite högre upp i berget än själva byn). Där har vi växlat in pengar, köpt kontantkort, hälsat på ett dagis/flickskola/barnhem, sååååååå söta barn. Vill ta med ett hem, haha! Kollade på marknaden också, den var super häftig, människor överallt som säljer allt mellan himmel och jord. Jag och Hanna köpte en hink med passionsfrukt. Den kostade 4.000 shilling, vilket motsvarar 16 kronor, så det är inte precis dyrt. Men här är passionsfrukten inte torkad som den är hemma, utan färsk. Så inuti är den vit och den smakar inte surt och syrligt som den gör hemma utan är söt, supergod! En annan sak som är annorlunda från hemma är att äggen inte har en gul gula, utan gulan är vit, haha! Vet inte varför dock.. OCH apelsinerna är gröna och inte gul/orangea. Nu ska jag trixa med mitt nya simkort och försöka få det att fungera. Hörs senare!      
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Mormor säger:

    Så spännande och fint ni har det. Njuuuut. Här regnar det skall du veta.Kraaaam.

    2013-09-17 | 21:14:06
  • Mormor säger:

    Så spännande och fint ni har det. Njuuuut. Här regnar det skall du veta.Kraaaam.

    2013-09-17 | 21:14:09
  • Mormor säger:

    Så spännande och fint ni har det. Njuuuut. Här regnar det skall du veta.Kraaaam.

    2013-09-17 | 21:14:09

Kommentera inlägget här: